U wilt converteren

Verkoop is pas succesvol als de deal gesloten is! Goede leadconversie-strategie verhoogt de kans op het sluiten van de deal

We weten het allemaal; Het is tot maar liefst 5 maal maal duurder om nieuwe klanten te winnen, dan bestaande klanten te behouden. Afhankelijk van de doelgroep converteert slechts 5%- 20% van de lead naar een klant.

Als het nu zo moeilijk is om nieuwe klanten te werven, is de inzet van een goed CRM-systeem belangrijker als ooit tevoren. En zeker om deze klanten ook te behouden.

SuiteCRM en SugarCRM hebben de juiste gereedschappen om u te helpen de conversieratio zo hoog mogelijk te krijgen:

 

Leadconversie is weten welke lead belangrijk is.

U weet zeer waarschijnlijk uit ervaring waarom bepaalde leads meer succesvol tot business leidt dan anderen. Vertaal deze wetenschap maar meetbare kenmerken en leg deze kenmerken vroegtijdig vast. Laat uw CRM-systeem de kwalificatie vervolgens verzorgen. SuiteCRM en Sugar hebben alle gereedschap in huis om dit te bewerkstelligen. U weet sneller dan ooit welke Leads uw kostbare aandacht verdienen.

 

Leadconversie is weten wanneer te handelen.

U wilt graag de Lead tot klant maken, maar de lead niet ‘lastig vallen’. Idealiter precies op het juiste moment in het aankoopproces van de lead via het juiste kanaal de informatie aanreiken die de lead nodig heeft om te komen tot zijn aankoopbeslissing. Dat vraagt niet alleen inzicht in typische Customer Journeys, maar ook simpelweg de contactgeschiedenis met de Lead. SuiteCRM en Sugar hebben zelf veel functionaliteiten in huis om op het juiste moment in de klantreis de juiste contactkeuzes te maken, met volledig inzicht in de contactgeschiedenis.

Daarnaast kunnen de systemen eenvoudig gekoppeld worden aan kwalitatief uitstekende Marketing Automation software van bijvoorbeeld Act-On en Marketo. Recentelijk heeft SugarCRM inc. Salesfusion aangekocht waardoor de Marketing Automation functies nog dieper geïntegreerd zullen worden in Sugar.